Mitt liv i låt-texter

Jag har en lite konstig sak för mig som jag undrar om jag är ensam om? Det dyker nämligen upp låt-texter i min hjärna, helt av sig själv, och som på nåt skumt sätt passar till situationen.

Några exempel:

Mannen lagar porterstek (mmmm!!) och jag kommer på mig själv att nynna på den där Gyllene Tider låten: "men jag vill ha den där flickan i en Cole Porter sång".

Baby A är alldeles tokhungrig och skriker och sparkar med sina tjocka små ben i barnstolen. Jag blåser frenetiskt på maten och nynnar "Girl you're gonna get it, real soon" (The Ark)

Det är flera år sen, och jag funderar på att göra slut med min dåvarande pojkvän. "Baby I'm gonna leave you" kommer upp i min hjärna och ut ur min mun (Led Zeppelin, javisst). Stackars Dag som han hette undrar förskräckt och misstänksamt varför jag sjunger just den låten?!

Hemkommen från en jobbresa till Indien för ett par år sen så fick jag en magåkomma som inte var att leka med. Däckad av hög feber, diarré och kräkningar fnissar jag ändå lite åt att min hjärna kommer upp med "Dancing screaming itching squealing fevered Feeling hot hot hot!!" (Cure där ja)

Är jag ensam om denna gåva/störning?

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hej, Kul, grattis till bloggen! Det händer mig också ibland att jag får en låt eller låttext i huvudet. Är det inte lite Ally McBeal-soundtrack över det?

Ikväll "all my dreams fall like rain, on a downtown train" Rod Stewart/Tom Waits.

2011-03-05 @ 02:49:36
Postat av: Maraja

Beatrice: åh, härlig låt att ha som soundtrack till sitt liv. I New York City.

2011-03-05 @ 08:25:16
URL: http://marajapratarstrunt.blogg.se/
Postat av: Slummy Mummy

Haha, jo det händer här också... Lämnade Isabelle på nursery imorse och ville sjunga: "IIIIII can't let you go..." (Rainbow)

2011-03-09 @ 10:11:21
URL: http://slummymummy.blogg.se/
Postat av: Jossan

Håller med dig helt, det händer mig hela tiden att jag sätter låttitlar på det som händer.

2011-03-09 @ 19:41:41
URL: http://gardsblogg.bjormannehog.se
Postat av: Maraja

Hihi, tur att vi är flera! Det är en skojig störning.

2011-03-10 @ 12:33:47
URL: http://marajapratarstrunt.blogg.se/
Postat av: Sara

Nope! Du är konstig, det är ju det jag säger hela tiden! Men jag gillar dig ändå! ;)

2011-03-11 @ 10:42:09
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-20 @ 10:45:55
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0